Λαδερά φαγητά : Ωφέλιμα για μικρούς & μεγάλους !

Τα λαδερά φαγητά … της μαμάς !

Τα λαδερά φαγητά είναι τα κατεξοχήν “μαμαδίστικα” φαγητά που μας θυμίζουν την παιδική μας ηλικία και μας ξυπνούν μνήμες από πρόσωπα αγαπημένα μαζεμένα γύρω από ένα τραπέζι ένα ηλιόλουστο κυριακάτικο μεσημέρι !ladera-fagita-raspberry-ketone-greece

Πλέον τα λαδερά φαγητά έχουν δώσει τη θέση τους σε πιο εξεζητημένα και περίτεχνα πιάτα, πιο gourmet, με πιο ευφάνταστα υλικά και πιο προσεγμένο στήσιμο … αλλά η απλότητα αυτή και η γεμάτη γεύση των λαδερών φαγητών παραμένει χαραγμένη στην καρδιά και στη μνήμη μας.

(!!!) : Τα λαδερά φαγητά όμως, εκτός από πολύ νόστιμα, είναι και πάρα πολύ ωφέλιμα για την υγεία !

Πολλοί είναι εκείνοι που λόγω αυξημένου σωματικού βάρους και εφαρμόζοντας κάποιο διαιτητικό πλάνο, φοβούνται να καταναλώσουν τα λαδερά φαγητά ! Είναι όμως ο φόβος τους αυτός βάσιμος ή μήπως όχι ; Επιτρέπεται ή όχι η κατανάλωση των λαδερών φαγητών κατά τη διάρκεια δίαιτας ;

(!!!) : Οι διατροφολόγοι δίνουν ξεκάθαρη απάντηση, τονίζοντας πως τα λαδερά φαγητά (παρά το άφθονο λάδι που περιέχουν) μπορούν να βοηθήσουν στην απώλεια βάρους και αποτελούν ιδανικά γεύματα, πλούσια σε θρεπτικά συστατικά και κατάλληλα για έλεγχο της όρεξης του ατόμου !

Γιατί τα λαδερά φαγητά ευνοούν τη δίαιτα ;

(!!!) : Σύμφωνα με τους ειδικούς, τα λαδερά φαγητά, είναι εξαιρετικά πλούσια σε ωφέλιμες φυτικές ίνες που διευκολύνουν την ομαλή λειτουργία του πεπτικού συστήματος και αυξάνουν τον μεταβολικό ρυθμό του οργανισμού !

Ειδικά για τα άτομα που δεν τρέφονται σωστά και που καταναλώνουν πολλά επεξεργασμένα τρόφιμα, τα λαδερά φαγητά αποτελούν μια ιδανική λύση για πρόσληψη φυτικών ινών αλλά και πολύτιμων συστατικών και βιταμινών απαραίτητων για τον οργανισμό.

Μερικά από τα οφέλη της κατανάλωσης λαδερών είναι η λήψη πολύτιμων συστατικών όπως :

  • η βιταμίνη Α
  • η βιταμίνη C
  • η βιταμίνη Ε
  • οι φυτικές ίνες
  • τα αντιοξειδωτικά στοιχεία
  • τα διάφορα μέταλλα
  • τα ιχνοστοιχεία

Λαδερό να ‘ναι … και ότι να ‘ναι ;;;

ΟΧΙ ! Όλα τα λαδερά φαγητά δεν έχουν ούτε την ίδια διατροφική αξία και φυσικά ούτε και την ίδια θερμιδική αξία ! Υπάρχουν φαγητά που μπορούν να βοηθήσουν την προσπάθειά σας για απώλεια βάρους … και άλλα όμως που μπορούν να την βλάψουν !

ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗ : Ναι μεν, τα λαδερά φαγητά (όπως άλλωστε μαρτυρά και το ίδιο τους το όνομα) στηρίζονται στην χρήση λαδιού για την παρασκευή τους, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι δεν μπορούν να παρασκευαστούν και πιο ελαφριά, με σημαντικά λιγότερο λάδι και φυσικά με λιγότερες θερμίδες. Υπάρχουν μάλιστα μικρά μυστικά που μπορούν να κάνουν τα λαδερά φαγητά πιο ελαφριά ώστε να επιτρέπονται και στη δική σας διατροφή για απώλεια κιλών και πόντων ως το καλοκαίρι !

  • δεν σωτάρουμε τα λαχανικά πριν το μαγείρεμα
  • βάζουμε μόνο όσο λάδι χρειάζεται (χωρίς υπερβολές)
  • προτιμούμε ΠΑΝΤΑ αγνό ελαιόλαδο

Εάν θέλουμε να ενισχύσουμε την γεύση του φαγητού (αφού θα περιέχει σημαντικά λιγότερο λάδι στην παρασκευή του), μπορούμε να προσθέσουμε άφθονα βότανα και μυρωδικά ανάλογα με τα γούστα μας. Τα βότανα, τα μπαχαρικά και τα μυρωδικά, είναι και αυτά πλούσια σε πολύτιμα συστατικά και παράλληλα χαρίζουν υπέροχη γεύση.

Μερικά από αυτά είναι τα ακόλουθα :

  • ο μαϊντανός
  • ο άνιθος
  • το θυμάρι
  • ο βασιλικός
  • ο μαραθόσπορος
  • η πιπερόριζα
  • το πιπέρι
  • το κάρι
  • η κανέλα
  • το γαρίφαλο
  • το δενδρολίβανο
  • η ρίγανη

Τα λαδερά φαγητά πολύτιμα και για τα παιδιά …

Τα λαδερά φαγητά είναι πολύτιμα για μεγάλους αλλά ΚΥΡΙΩΣ για μικρούς ! Καλύπτουν το μεγαλύτερο εύρος των αναγκών του οργανισμού ενός παιδιού για λαχανικά και πολύτιμες φυτικές ίνες.

Uncategorized

Comments are closed.