Αν κόψω τα λιπαρά … εξασφαλίζω αδύνατο κορμί ;

Η αλήθεια είναι πως κατά καιρούς έχουμε ακούσει για δεκάδες δίαιτες που με κατανάλωση λίγων ή και καθόλου λιπαρών ουσιών υπόσχονται μεγάλη απώλεια κιλών και αποτελεσματικό αδυνάτισμα. Πού κρύβεται όμως η αλήθεια … και πού ξεκινάει ο μύθος ;eating-pizza-raspberry-ketone-greece

Ο βασικός κανόνας τέτοιων διατροφικών προγραμμάτων και διαιτητικών πλάνων είναι πως για να μπορέσει ο οργανισμός να κάψει το σωματικό λίπος που τον βαραίνει θα πρέπει να σταματήσει να καταναλώνει διατροφικό λίπος !

Το λίπος παχαίνει … ή μήπως όχι ;

Τα λιπαρά δεν είναι όλα επιβλαβή για την υγεία … και φυσικά δεν πρέπει να αποφεύγεται η κατανάλωσή τους. Υπάρχει μια κατηγορία λιπαρών (τα λεγόμενα καλά λιπαρά) που είναι εξαιρετικά ωφέλιμα και απαραίτητα για τον κάθε οργανισμό.

(!!!) : Ο οργανισμός χρειάζεται το λίπος για να μπορεί να λειτουργεί σωστά … αλλά φυσικά χρειάζεται το κατάλληλο λίπος , δηλαδή το καλό λίπος !

Τα μονοακόρεστα λιπαρά και τα πολυακόρεστα λιπαρά είναι καλά λιπαρά και πρέπει να υπάρχουν στην διατροφή μας, σε αντίθεση με τα κορεσμένα λιπαρά που είναι πολύ επικίνδυνα για την υγεία και πρέπει να καταναλώνονται με μέτρο.

Μια ακόμα κατηγορία λιπαρών, τα trans λιπαρά, είναι επίσης πάρα πολύ επιβλαβή και επηρεάζουν πάρα πολύ τα επίπεδα της χοληστερίνης.

(!!!) : Στην υπερβολική κατανάλωση trans λιπαρών μπορεί να οφείλονται επεισόδια καρδιαγγειακά ή εγκεφαλικά.

Υγρά ή στερεά λιπαρά να προτιμήσω ;

Υπάρχει το ελαιόλαδο αλλά υπάρχει και το βούτυρο. Τι θα πρέπει να προτιμήσω για τη διατροφή μου ; Πώς μπορώ να επιλέγω ποια λιπαρά θα τρώω και ποια θα αποφεύγω ;

(!!!) : Υπάρχει ένας μυστικός άτυπος κανόνας … που λέει πως τα λιπαρά που όταν είναι σε θερμοκρασία δωματίου είναι σε υγρή μορφή (όπως δηλαδή το ελαιόλαδο) είναι καλύτερα για την υγεία από εκείνα που είναι σε στερεά μορφή !

Τα Ω – 3 καλά λιπαρά

Τα Ω – 3 καλά λιπαρά κρύβονται σε πάρα πολλές τροφές και είναι εξαιρετικά πολύτιμα για τον οργανισμό. Μερικές μόνο από τις τροφές που μπορούν να μας προσφέρουν αυτά τα τόσο αναγκαία καλά λιπαρά είναι οι ακόλουθες :

  • το ελαιόλαδο
  • τα λιπαρά ψάρια
  • οι ξηροί καρποί
  • το αβοκάντο
  • τα αυγά
  • τα φασόλια
  • τα γαλακτοκομικά
  • τα πράσινα φυλλώδη λαχανικά
  • η σόγια
  • ο λιναρόσπορος
  • τα φύκια
  • το σουσάμι
  • το ταχίνι
  • το χταπόδι

Πώς θα καταφέρω τελικά όμως να χάσω βάρος ;

ΒΑΣΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΑΣ : Για να καταφέρω να μειώσω το σωματικό βάρος μου και να χάσω πόντους, θα πρέπει οι θερμίδες που καίω κατά τη διάρκεια της ημέρας (για την λειτουργία του οργανισμού μου, για τη δουλειά, για το γυμναστήριο … για οτιδήποτε) να είναι περισσότερες από τις θερμίδες που καταναλώνω μέσω της διατροφής μου.

(!!!) : Σε γενικές γραμμές, για να καταφέρω να μειώσω το σωματικό βάρος μου κατά 1/2 έως 1 κιλό την κάθε εβδομάδα, θα πρέπει καθημερινά να καταναλώνω πλέον 500 θερμίδες λιγότερες μέσω των γευμάτων μου !

Uncategorized

Comments are closed.