Γιατί δε μπορώ να αντισταθώ σε ένα γλυκό μετά το γεύμα ;

Αν νιώθεις ακατανίκητη επιθυμία μετά από κάθε γεύμα για ένα γλυκό, αν αναρωτιέσαι κάθε φορά τι σου γεννά αυτή την ανάγκη … τότε να ξέρεις πως σίγουρα δεν είσαι ο μόνος ! Πρόκειται για ένα από τα πιο συνηθισμένα ερωτήματα που αντιμετωπίζουν οι περισσότεροι – άνδρες και γυναίκες. Μετά από κάθε σχεδόν γεύμα, η ανάγκη για κάτι γλυκό γιγαντώνεται και γίνεται επιτακτική και φυσικά ακατανίκητη … Τι φταίει όμως για αυτό ;donut-raspberry-ketone-greece

1η εξήγηση : Η “ΛΟΓΙΚΗ” ΕΞΗΓΗΣΗ

Σύμφωνα με τη λογική, για την ανάγκη αυτή, οφείλεται συνήθως η φύση του γεύματος που έχουμε καταναλώσει. Τι σημαίνει αυτό ; Εάν για παράδειγμα το γεύμα αποτελείτο κυρίως από εύπεπτους υδατάνθρακες (δηλαδή λευκό ρύζι, λευκά ζυμαρικά, λευκό ψωμί, ζύμες και γενικά τρόφιμα “φτωχά” σε φυτικές διαιτητικές ίνες), τότε τα πίπεδα του σακχχάρου στο αίμα υπόκεινται μια ραγδαία και ταχεία αύξηση τιμών αλλά και μια εξίσου ραγδαία και ταχεία πτώση τιμών … που τελικά αφήνει ένα μεγάλο κενό και ένα εξαιρετικά έντονο αίσθημα πείνας σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα !

ΣΥΜΒΟΥΛΗ : Η λύση για αυτό δεν είναι άλλη από την διάνθιση των γευμάτων με τρόφιμα πλούσια σε φυτικές ίνες, όπως για παράδειγμα το μαύρο ρύζι, όλα τα προϊόντα ολικής άλεσης, τα φρούτα, τα λαχανικά και φυσικά τα όσπρια.

Νο 2 εξήγηση : Η “ΑΝΘΡΩΠΙΝΗ” ΕΞΗΓΗΣΗ

Ο ρόλος της ανθρώπινης ψυχολογίας στη διατροφή του ατόμου είναι μια αδιαμφισβήτητη πραγματικότητα που μελετάται πλέον και από την επιστήμη. Μεγάλο ποσοστό του πληθυσμού βιώνει μια κατάσταση που ορίζουν οι ειδικοί ως “ψυχαναγκαστική υπερφαγία” και μεταφράζεται ως ανάγκη – ψυχολογικής φύσεως – του ατόμου να γεμίσει κάποια συναισθηματικά του κενά (κενά που νιώθει και είναι απόρροια διαφόρων παραγόντων της καθημερινότητάς του και του τρόπου ζωής του). Συνήθως τα άτομα αυτά αποζητούν “παρηγοριά” στο φαγητό και προσπαθούν απεγνωσμένα με υπερκατανάλωση τροφών να αισθανθούν ικανοποίηση, ευχαρίστηση … με άλλα λόγια “παρηγοριά” … (γνωστό και ως “φαγητό παρηγοριάς” ή αλλιώς comfort food) !

ΣΥΜΒΟΥΛΗ : Η ψυχολογική υποστήριξη και η συμβουλή ενός ειδικού θερεαπευτή μπορεί πραγμαατικά να κάνει θαύματα και να δώσει λύση τόσο στο πρόβλημα της υπερφαγίας (που οδηγεί και σε αύξηση του σωματικού βάρους και προβλήματα υγείας), όσο και στο ψυχολογικό – συναισθηματικό κομμάτι που είναι και η “πηγή” του προβλήματος !

Νο 3 εξήγηση : Η “ΣΥΝΗΘΙΣΜΕΝΗ” ΕΞΗΓΗΣΗ

Ένας άλλος – πολύ συνηθισμένος – λόγος που τα περισσότερα άτομα αισθάνονται ανάγκη για κάποιο γλύκισμα μετά από ΚΑΘΕ σχεδόν γεύμα, δεν είναι άλλος από τη δύναμη της συνήθειας ! Η δύναμη της συνήθειας είναι ακατανίκητη ! Ουσιαστικά, δεν είναι ανάγκη του οργανισμού για την ίδια τη ζάχαρη, όσο για την διαδικασία, την τελετουργία, την συνήθεια να καταναλώνει ένα άτομο ένα γλυκό γεύμα μετά από το αλμυρό !

ΣΥΜΒΟΥΛΗ : Το πιο δύσκολο πράγμα να καταπολεμήσει κάποιος είναι η συνήθεια, αλλά ακόμα και αυή μπορεί να νικηθεί με επιμονή, υπομονή και μικρά – μικρά βήματα και αλλαγές των διατροφικών μας συνηθειών ! Αντικαταστήστε αρχικά το γλυκό με γιαούρτι με λίγο μέλι και αργότερα – όταν θα έχει αποβληθεί πια αυτή η συνήθεια της ανάγκης για γλυκό – με κάποιο ώριμο γλυκό φρούτο !

ΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΝΩΡΙΖΩ : Η μακοχρόνια και υπερβολική κατανάλωση ζάχαρης μπορεί να οδηγήσει σε πυροδότηση και εμφάνιση της νόσου του διαβήτη !!!

Uncategorized , , ,

Comments are closed.