Γαλακτοκομικά προϊόντα : Ωφέλιμα ή επιβλαβή ;;;

Η ιστορία των γαλακτοκομικών …

τα γαλακτοκομικά προϊόντα αποτελούσαν και συνεχίζουν να αποτελούν σημαντικότατο κομμάτι της διατροφής παιδιών αλλά και ενηλίκων εδώ και αιώνες. Χιλιάδες χρόνια πριν, οι άνθρωποι, κατανάλωναν γάλα, γεγονός που μαρτυρούν τα διάφορα αρχαιολογικά ευρήματα.dairy-raspberry-ketone-greece

(!!!) : Ειδικά το γάλα (ανάμεσα σε όλα τα γαλακτοκομικά προϊόντα) φαίνεται να ήταν το πιο διαδεδομένο. Δεν ήταν όμως λίγοι και εκείνοι που κατανάλωναν συστηματικά το βούτυρο. Σύμφωνα με την ιστορία, το βούτυρο, υπήρξε βασική τροφή των κατοίκων της Θράκης (στην Ελλάδα), και για τον λόγο αυτό πήραν και την ονομασία “βουτυροφάγοι” !

Τέλος, υπήρχαν και πολλά είδη τυριού ή γιαουρτιού, από κατσικίσιο ή από πρόβειο γάλα. Οι πρώτες επιστημονικές μελέτες που έγιναν σχετικά με την κατανάλωση γαλακτοκομικών προϊόντων και την επίδρασή τους στην υγεία του ανθρώπου, έδειξαν πως οι λαοί που κατανάλωναν περισσότερα γαλακτοκομικά (και συγκεκριμένα περισσότερο γιαούρτι) παρουσίαζαν μεγαλύτερο προσδόκιμο ζωής !

(!!!) : Η συστηματική κατανάλωση γιαουρτιού φαίνεται από επιστημονικές μελέτες πως χαρίζει καλύτερη υγεία και μακροζωία !

Γιατί να πω “ΝΑΙ” στα γαλακτοκομικά ;

Δυστυχώς τα πολλά λιπαρά των γαλακτοκομικών προϊόντων δεν είναι επιτρεπτά για όλους, γεγονός που τα καθιστούσε απαγορευμένη τροφή για μεγάλη γκάμα ατόμων. Ωστόσο, πλέον, τα γαλακτοκομικά προϊόντα με χαμηλά λιπαρά, δίνουν σε όλους τη δυνατότητα να απολαύσουν την υπέροχη γεύση τους, αλλά και να επωφεληθούν των ευεργετικών ιδιοτήτων τους χωρίς όμως να θέτουν σε κίνδυνο ούτε την υγεία αλλά ούτε και τη σιλουέτα τους !

Τα γιαούρτια, τα τυριά, τα γάλατα με χαμηλά λιπαρά … ακόμα και τα παγωτά με χαμηλά λιπαρά, αποτελούν την νέα τάση που έχει κατακλύσει τα ράφια των σουπερμάρκετ ! Άλλα με γεύση φυσική και άλλα με γεύσεις διαφόρων φρούτων, άλλα με μέλι και άλλα με μπισκότα, τα γαλακτοκομικά προϊόντα απενοχοποιήθηκαν από τα λιπαρά τους και μπαίνουν πλέον στο κάθε σπίτι.

Οι λόγοι πάρα πολλοί ! Αυτοί είναι μόνο μερικοί από τους σημαντικότερους λόγους που θα πρέπει και εσύ να μάθεις να τρως γαλακτοκομικά :

  • Τα γαλακτοκομικά προϊόντα περιέχουν πολλά ωφέλιμα θρεπτικά συστατικά, όπως μαγνήσιο και φυλλικό οξύ.
  • Τα γαλακτοκομικά προϊόντα περιέχουν βιταμίνες Α, D, E, B1, B2, B6 και B12.
  • Τα γαλακτοκομικά προϊόντα περιέχουν πολύ ασβέστιο.
  • Τα γαλακτοκομικά προϊόντα (με χαμηλά λιπαρά) είναι κατάλληλα για διατροφή και δίαιτα.
  • Τα γαλακτοκομικά προϊόντα είναι πλούσια σε πρωτεΐνες.
  • Ορισμένα γαλακτοκομικά προϊόντα είναι εμπλουτισμένα με ωφέλιμη βιταμίνη D.
  • Τα γαλακτοκομικά προϊόντα (με χαμηλά λιπαρά) μειώνουν την πιθανότητα ανάπτυξης υψηλής αρτηριακής πίεσης.
  • Τα γαλακτοκομικά προϊόντα δυναμώνουν τα οστά και αυξάνουν την οστική πυκνότητα.
  • Τα γαλακτοκομικά προϊόντα μειώνουν την πιθανότητα εμφάνισης διαβήτη.
  • Τα γαλακτοκομικά προϊόντα μειώνουν την πιθανότητα εμφάνισης καρδιακών νοσημάτων.
  • Τα γαλακτοκομικά προϊόντα μειώνουν την πιθανότητα ανάπτυξης σωσιβίου (συσσωρευμένου λίπους γύρω από την περιοχή της μέσης).
  • Τα γαλακτοκομικά προϊόντα και συγκεκριμένα το ασβέστιο φαίνεται (σύμφωνα με επιστημονικές μελέτες) να παίζουν καταλυτικό ρόλο στην διαχείριση του σωματικού βάρους και στην απώλεια κιλών !

ΠΡΟΣΟΧΗ : Καλό είναι να αποφεύγεται η συστηματική κατανάλωση γαλακτοκομικών προϊόντων με πλήρη λιπαρά γιατί συνδέεται με πολλά και σημαντικά προβλήματα στην υγεία !

Uncategorized

Comments are closed.