Γευστικά φρούτα … ειδικά για διαβητικούς !!!

Διαβήτης & … φρούτα !

Όπως έχουμε ακούσει, σε περίπτωση σακχαρώδους διαβήτη, η διατροφή του ατόμου πρέπει και μεταβάλλεται ! Ουσιαστικά προσαρμόζεται στις ανάγκες του οργανισμού ώστε να διατηρούνται σταθερά τα επίπεδα του σακχάρου στο αίμα !figs-raspberry-ketone-greece

Αυτό δε σημαίνει όμως ότι θα πρέπει να αρχίσει να σας διακατέχει πανικός για τα νέα αυτά διατροφικά δεδομένα τα οποία πρέπει να παρακολουθήσετε. Το άγνωστο οδηγεί στον φόβο … και στην πραγματικότητα το μόνο που χρειάζεται είναι να ενημερωθείτε και να προσαρμόσετε λίγο τη διατροφή σας … σαν να κάνατε απλά μια δίαιτα !

(!!!) : Επειδή τα φρούτα περιέχουν μεγάλες ποσότητες ζάχαρης, τα άτομα που πάσχουν από διαβήτη τρομοκρατούνται, με αποτέλεσμα να τα αποκλείουν τελείως από τη διατροφή τους … πράγμα που είναι ΛΑΘΟΣ !

Η ζάχαρη είναι γεγονός πως μπορεί να επιδράσει στην περιεκτικότητα της γλυκόζης στο αίμα αυξάνοντάς την και μάλιστα σε επικίνδυνο βαθμό … ειδικά για ένα διαβητικό άτομο. Είναι όμως τελικά η ζάχαρη των φρούτων τόσο επικίνδυνη για την κατάσταση της υγείας ενός διαβητικού ατόμου ; Επιτρέπεται ή όχι η κατανάλωση φρούτων ; … και αν ναι, σε τι βαθμό ; υπάρχουν περιορισμοί ;

Ο γλυκαιμικός δείκτης και η σημασία του …

(!!!) : Ο γλυκαιμικός δείκτης είναι ένας όρος που εκφράζει τον ρυθμό με τον οποίο ουσιαστικά επέρχεται η αύξηση των επιπέδων της γλυκόζης στο αίμα !

Ο χαμηλός γλυκαιμικός δείκτης μιας τροφής υποδηλώνει πως αυτή η τροφή αφομοιώνεται εύκολα από τον οργανισμό. Όσο πιο χαμηλός ο γλυκαιμικός της δείκτης, τόσο πιο εύκολη και η αφομοίωσή της. Αυτή η εύκολη αφομοίωσή της όμως συνεπάγεται και έκκριση ινσουλίνης από τον οργανισμό η οποία όμως δεν είναι απότομη και αυτό αποτρέπει τις αυξομοιώσεις των επιπέδων της γλυκόζης στο αίμα !

Αντιθέτως, μια τροφή με υψηλό γλυκαιμικό δείκτη, αυξάνουν απότομα τα επίπεδα της ινσουλίνης με συνέπεια και την απότομη αυξομείωση των επιπέδων της γλυκόζης στο αίμα !

Τα φρούτα … του ΚΑΘΕ διαβητικού !

Νο 1 : το σύκο

Το σύκο αν και δημιουργεί τρόμο σε κάθε διαβητικό λόγω της εξαιρετικά γλυκιάς γεύσης του, είναι ένα φρούτο που πρέπει να δοκιμάσει να περιλάβει στη διατροφή του ένας διαβητικός !

Νο 2 : το ακτινίδιο

Αρκετά όξινο στη γεύση του, το ακτινίδιο, εκτός από τις πολλές του βιταμίνες προσφέρει και άφθονες φυτικές ίνες στον οργανισμό. Μάλιστα έχει διαπιστωθεί πως η καθημερινή κατανάλωση 1 ακτινίδιου μπορεί να βοηθήσει στη σταθεροποίηση του επιπέδου των τριγλυκεριδίων στο αίμα.

Νο 3 : η παπάγια

Ένα πολύ γλυκό, πολύ νόστιμο και εξωτικό φρούτο, η παπάγια, βγάζει μια πιπεράτη και πικάντικη επίγευση στο στόμα. Επίσης πρόκειται για ένα φρούτο με άφθονα οφέλη για τον οργανισμό, μεταξύ των οποίων και η αντικαρκινική του δράση.

ΣΗΜΕΙΩΣΗ : Τα φρούτα αυτά, αν και θα νομίζαμε ότι ανήκουν στα απαγορευμένα φρούτα για ένα διαβητικό άτομο, κάτι τέτοιο στην πραγματικότητα δεν ισχύει !

Τα φρούτα αυτά περιέχουν πολλές βιταμίνες και πολύτιμα μέταλλα, που βελτιώνουν την αντίσταση της ινσουλίνης !

ΠΡΟΣΟΧΗ : Πριν διαμορφώσετε το διατροφικό σας πλάνο συμβουλευτείτε τον γιατρό που σας παρακολουθεί !!!

Uncategorized

Comments are closed.